P2 Sportvoeding

Voor mij heeft het geven van sportvoedingsadvies een daadwerkelijke adviserende rol. Het is mijn bedoeling om informatie en tips te verstrekken waar je zelf mee aan de slag kunt. Ik zal dus geen complete dagmenu’s en recepten verstrekken, maar wel advies geven welke verandering/verbetering ik zou doorvoeren in jouw huidige menu, passend bij het gewenste doel. Door advies en tips kun je hiermee zelf een aanpassing van het dagmenu doen die voor jou geschikt is, wat past bij bijvoorbeeld jouw gezinssituatie. Het is goed om te weten dat een aanpassing van de eetgewoonten op deze manier geen dieet heet. Je mag het pas een dieet noemen als er door een huisarts of gediplomeerd diëtist een menu is vastgesteld, speciaal op jouw persoonlijke situatie gebaseerd. Veel mensen denken ten onrechte dat het kunnen afvallen gelijk staat aan een streng dieet volgen, gelukkig is dat niet altijd zo! Uiteraard kun je niet onbeperkt alles blijven eten en drinken, want als je gewicht wilt verliezen zul je toch 7000kcal moeten verbranden om een kilo vet af te vallen.

Werkwijze
Het sportvoedingsadvies begint met een intakegesprek. Aan de hand van een vooraf bijgehouden weekoverzicht van al het genuttigde eten en drinken in combinatie met gedane beweging zullen we bekijken wat de wensen zijn. Dit kan zijn afvallen/aankomen, maar ook meer energie gedurende de dag, beter herstel na inspanning etc.
Na enkele weken (natuurlijk in overleg) zullen we een vervolgconsult inplannen. Hierbij wordt, wederom aan de hand van een weekoverzicht, besproken wat de voortgang zal zijn.
Afhankelijk van de persoonlijke wensen kunnen er diverse vervolgconsulten plaatsvinden.

Zoals je ziet is dit alles maatwerk, afhankelijk van jouw wensen en weekoverzicht van voeding en beweging!
Graag wil ik benadrukken dat dit advies zeker ook zeer geschikt is voor mensen die zichzelf niet als fanatieke sporters bestempelen. Iedere sporter op zijn/haar niveau is welkom.

Ben je geïnteresseerd? Bekijk de tarieven en maak nu een afspraak.